Tuesday 7 May 2013

FIR - Far Infrared Rays


FIR adalah gelombang totally invisible pada mata manusia, discovered by scientist named Sir WilliamHerschel in 1800 
tetapi boleh menembusi ke dalam tubuh manusia, di mana ianya akan perlahan-lahan menaikkan suhu permukaan badan dan mengaktifkan fungsi utama badan.



Bagaimana PB mengeluarkan FIR ?
*sumber seri mahani
Jawapannya adalah melalui Bio-Seramik. Bio-Seramik adalah sejenis seramik yang emits/reflect FIRBio-Seramik ini diperbuat daripada formula tertentu dalam bentukraw/mentah dan kemudiannya dijadikan serbuk. Serbuk ini kemudiannya diubah menjadicampuran cecair yang kemudian extruded ke dalam gentian. Bio-Seramik fabrik ditenun dan kemudian dicampurkan dengan oksida galian seperti Silica Oxide (SiO2) dan DioksidaAluminium (Al2O3).

Campuran ini juga termasuk zarah nano fotokatalis bersaiz FIR. Zarah-zarah ini bertindakuntuk memancarkan FIR pada suhu yang bersesuaian dengan badan manusia. Nanobersaiz FIR dan zarah fotokatalis bercampur bersama dengan fiber raw material semasa proses penghasilannya. Gentian menjadi lebih hidrofilik dan selesa pada kulit.

Itulah sebabnya mengapa bio-ceramic coated inside space shuttle to duplicate energy of sunlight. Dan pakaian yang dipakai oleh angkasawan juga dilapisi dengan bio-ceramic. Kiniteknologi yang sama boleh anda pakai tanpa menjadi angkasawan!


Adakah FIR berbahaya ?

Nope. FIR tidak merbahaya kepada tubuh manusia malah merawat fungsi tubuh manusia.






Teknologi FIR masih kurang famous di Malaysia tapi sudah bertahun-tahun di gunakan di luar negara.


Ok, this is good, it is IEEE journal bukan tipu punya research okay!



This is why Premium Beautiful is much more special compare to others.. :)


No comments:

Post a Comment