Tuesday 21 May 2013

Perbetulkan niat


Salam & selamat pagi readers.. :)

Alhamdu Lillah..sejak-sejak terlibat dengan dengan business sampingan ini saya berusaha untuk memulakan hari dengan rasa yang positif & bertenaga! :)


Ehem..kenapa saya memilih topik ini sebagai yang pertama sekali selepas beberapa hari tak update blog. Almaklumlah hari bekerja memang tak larat nak update blog lagi-lagi tengah sarat ni kan..

Semalam saya ber"webhopping" dan terjumpa dengan satu web ni membincangkan tentang keberkesanan PB untuk kurus! Astaghfirullah Al-azim... perasan bercampur-baur, rasa bodoh, marah, sedih, geram!! Tapi masih meneruskan pembacaan..dan..akhirnya saya tersenyum sendirian.. 

Mood nak rai baby baru.. :)

Kenapa saya masih mampu tersenyum? Kerana di akhir pembacaan saya menyimpulkan bahawa mereka ini majaoritinya pengguna merasa tertipu kerana DITIPU oleh agen PB tu sendiri!! Tuuddiaaa....salahkan agen pulak dah..



Para pengguna yang dihormati sekalian...bear in mind PB lebih fokus kepada KESIHATAN bukanlah KECANTIKAN @ KEKURUSAN! :) :)

Tapi saya tak nak bercerita tentang function PB ni saya nak kupas sedikit tentang niat (eceh...bajet ilmuan pulaksss) berdasarkan kefahaman saya la ya...


Cuba semak semula apa
MATLAMAT utama kita berbusiness ni?? NAK KAYA! FREEDOM FINANCIAL! KAYA! KAYA! KAYA! DUIT! DUIT! DUIT!




ade yang menafikan tak?? Hehehe..tipu la kalau bukan sebab duitkan.. Tapi percayalah kalau berniaga / jual ape pun kalau niat SEMATA-MATA nak KAYA..memang TAK KAN kaya! Ini yang DAO cakap saya tolong sampaikan je :) ...

Sebab nak kaya semata-mata lah para-para agen terlalu ralit nk jual produk ni.TERDESAK menjurus kepada MEMAKSA kalau ade target customer yang tak nak beli maka mula MEMAKI HAMUN, MARAH-MARAH, MENGUTUK malah sampai PUTUS KAWAN, bermasam muka!


Tapi jika niat untuk FREEDOM FINANCIAL ni diselitkan dengan niat untuk MEMBANTU orang-orang yang memerlukan INSYA ALLAH... jalannya dipermudahkan! Jika produk ini memang berkesan orang diluar akan nampak dengan sendirinya INSYA ALLAH....kan?? Cumanya..kita perlukan KESABARAN kerana ia mungkin mengambil masa sikit...

Jika PB ni tipu & scam mana mungkin ia berada dalam pasaran lebih 10 tahun & di anugerahkan Superbrand 2011.. Malah dengan mengoogle saja berapa banyak testi yang positif selepas pemakaian PB ni kan??

Cumanya sekarang tugas agen itu sendiri perlulah IKHLAS & BERTANGGUNGJAWAB terhadap produk & customernya..Jangan terlalu DESPERATE untuk mendapat untung sehingga MENIPU & MENGANIAYA pengguna...

Semuanya kembali pada NIAT, jika NIAT kita elok maka eloklah jadinya..jika buruk nak KAYA cepat maka buruklah jalan ceritanya.. 

INI BUKAN SKIM CEPAT KAYA. INI BUSINESS!!





Amat RUGI sekali jika PRODUK nya elok tapi para pengguna menyalahkan PRODUK itu tipu dek kerana kesalahan AGEN / PENJUAL itu sendiri yang terlalu TAMAK & GOPOH! 

Oleh itu, marilah kita bersama-sama PERBETULKAN kembali NIAT kita dalam semua perkara bukan dalam business sahaja..Kerana NIAT itu permulaan segala sesuatu perkara.. :)


No comments:

Post a Comment